Biscaya

Biscaya ägs och förvaltas sedan 2016 av Stockholms Scoutskeppslag.

{Biscaya}

Verksamheten riktar sig till scouter som är äventyrare eller äldre och dessa är välkomna att hänga med ut och segla Biscaya en helg eller under en sommarvecka. Biscaya dyker ibland också upp på olika läger eller arrangemang där scouter kan få prova på att segla henne under några timmar.

Biscaya drivs av en egen arbetsgrupp (Biscayaligan) bestående av ett gäng glada entusiaster. Förutom att ordna med rustning, marknadsföring mm så skeppar de även Biscayas seglingar. Du som har lite seglingsvana och vill vara med i Biscayaligan är hjärtligt välkommen att höra av dig till info#biscaya.org så berättar vi mer.

Vår ambition är att Biscaya ska vara det naturliga nästa steget för alla Sveriges sjöscouter, oavsett ålder. Du som är äventyrare ska få chansen att dra ut på ett spännande äventyr på en större skuta, medan du som är ledare ska få chansen att utveckla dina ledar- och båtkunskaper som skeppare på Biscaya.

För mer information får du gärna besöka biscaya.scouterna.se eller sök upp och följ oss på någon av våra sociala medier.

Läs mer om Biscaya på biscaya.scout.se Bli Biscayavän genom att bidra med 200 kr här biscaya.scout.se/biscayas-vanner/